hamid24

اخباری از دنیای وب

hamid24

اخباری از دنیای وب

گوشت ارگانیک یا گوشت هورمونی مسئله این است

گوشت ارگانیک چیست؟ به گفته وزارت کشاورزی ایالات متحده، گوشت ارگانیک از حیواناتی به دست می آید که با علوفه ۱۰۰% طبیعی تغذیه شده اند، به آنها آنتی بیوتیک و هورمون داده نشده و مجاز به چریدن در مراتع باز بوده اند. مشابه شرایط زندگی طبیعی حیوانات. علوفه ارگانیک داده شده به این حیوانات در خاکی رشد کرده که عاری از آفت کش ها و کودهای مصنوعی است. گوشت غیرارگانیک چیست؟ گوشت غیرارگانیک از نظر مواد مغذی مشابه گوشت ارگانیک است اما ممکن است از حیواناتی که به آنها آنتی بیوتیک و هورمون داده شده، به دست بیاید. در حالی که افزودن این مواد لزوما بر ارزش تغذیه ای گوشت اثر نمی گذارد اما برخی از مردم گوشت ارگانیک را ترجیح می دهند، چرا که هورمون ها و آنتی بیوتیک ها از گوشت غیرارگانیک می توانند وارد بدن های افرادی شوند که آن را می خورند. اثرات هورمون ها بسیاری از مردم به دلایل منطقی، نگران هورمون های موجود در فرآورده های غذایی هستند. موسسه سیاست تجارت و کشاورزی گزارش می دهد که هورمون های داده شده به احشام گاو در نهایت وارد گوشت و بدن افرادی می شود که آن گوشت را مصرف می کنند و ممکن است ارتباطی بین هورمون ها در غذا و افزایش بروز انواع خاصی از سرطان، بیماری های تیروئید، چاقی، دیابت، اندومتریوز، فیبروئید رحم، ناباروری، آسم و آلرژی وجود داشته باشد. هورمون ها می توانند در نهایت در خوراک دام در هنگامی که چربی های سایر حیوانات به علوفه های غیرارگانیک اضافه می شوند، جمع شود. اثرات آنتی بیوتیک ها با توجه به یک بررسی که در سال ۲۰۱۰ در تحقیقات سم شناسی منتشر شد، حضور آنتی بیوتیک ها در گوشت غیر آلی نیز یک نگرانی بالقوه است. نویسندگان این بررسی می گویند که استفاده از آنتی بیوتیک ها در حیوانات خوردنی می تواند گونه های باکتری مقاوم ایجاد کند که ممکن است برای سلامت انسان مضر باشد و آنتی بیوتیک ها در غذا ممکن است تعدادسایت یخچال 
اهنگ گوشت بهرام توزیع گوشت دولتی خرید گوشت تنظیم بازار ثبت نام گوشت اینترنتی  باکتری های سالم در روده انسان را بهم بزنند. تشابهات تغذیه ای: گوشت های ارگانیک و غیر ارگانیک، هر دو غنی از مواد مغذی ضروری هستند. از جمله پروتئین، آهن، روی، فسفر و ویتامین های B. هر دو نوع گوشت حاوی مقادیر متفاوتی از چربی های اشباع و غیر اشباع هستند. بسته به اینکه چه مقدار رگه چربی در گوشت وجود دارد. برش های بدون چربی از گوشت، پروتئین بالاتر و چربی و کالری کمتری دارند اما خوردن مقدار بیش از حد از گوشت های پرچرب می تواند به کلسترول خون بالا منجر شود.

روش های تشخیص روغن زیتون اصل+ 4 روش

روغن زیتون درصد چربی غیر اشباع بالاتری نسبت به دیگر روغن‌های خوراکی دارد. روغن زیتون با کیفیت، خاصیت ضد سرطانی دارد و البته از طعم عالی برخوردار است. تقلب همچنان یک مشکل عمده در تجارت روغن زیتون است که این تقلب با روغن های پایه و روغن نارنجی صورت گرفته است.

توصیه ما به شما برای خرید روغن زیتون اصل

بطری های کوچک روغن ارگانیک را بخرید. انرا امتحان کنید، روغن زیتون فوق العاده با کیفیت باید برای همه نوع پخت و پز استفاده شود، نه تنها برای استفاده در نان و سس سالاد. چنین روغن هایی ارزان نیستند، زیرا به کشت دقیق نیاز دارند که در این صورت روغن زیتون طعم و مزه خود را را حفظ می کند. اما مزیت های آن ارزش بیشتری دارند.
جدیدترین پژوهش‌ها نشان می‌دهد که افزودن مقادیر زیادی روغن زیتون به رژیم غذایی در برابر آسیب سلولی که می‌تواند به سرطان منجر شود، اثر محافظتی دارد. در عین حال، روغن زیتون حاوی اسیدهای چرب از جمله اسید اولئیک، اسید پالمیتیک، اسید لینولئیک و مقدار بسیار اندکی اسید لینولنیک و مواد آنتی‌اکسیدان، کاروتنوئیدها و ویتامین‌های A و E است که مصرف آن همواره توصیه می‌شود.

چگونه یک روغن زیتون با کیفیت انتخاب کنیم؟

برای انتخاب روغن مرغوب، بهتر است اول آن را ببویید. روغن زیتون خوب باید بوی زیتون یا سبزی یا سیب بدهد که مربوط به نوع زیتون یا زمان برداشت آن است. اگر بوی فلزی احساس کردید، بدانید که روغن، نامرغوب یا فاسد است.

مرحله بعدی، چشیدن روغن است. برای این کار طوری روغن را روی زبان بریزید که سقف دهان را نپوشاند. مزه روغن نامرغوب روی زبان به کندی پخش می‌‌شود. برخی روغن‌های خوب در عقب دهان مزه تندی ایجاد می‌کند که نشانه برداشت زیتون نارس است و با افزایش رسیدگی، مقدار تندی آن کاهش می‌‌‌یابد.

رنگ روغن زیتون خالص

فراموش نکنید رنگ روغن زیتون معیار مناسبی برای تعیین کیفیت روغن نیست زیرا به راحتی می‌توان در آن تقلب کرد. به علاوه هر نوع زیتون، رنگ مخصوص خود را دارد و یا حتی اگر مقدار برگ‌های آن همراه دانه زیاد باشد، رنگ روغن حاصل را تغییر می‌دهد.
در عین حال، گاهی فروشندگان شیشه‌های روغن زیتون را در پشت ویترین یا در قفسه در معرض نور قرار می‌دهند و بدون آنکه توجه داشته باشند همه خواص این روغن مفید را از آن می‌گیرند زیرا نور موجب از بین رفتن بسیاری از مواد آنتی اکسیدان موجود در روغن زیتون می‌شود که برای مقابله با امراض و بیماری‌ها لازم‌ است. از مصرف روغن‌هایی که در ظروف شفاف و در معرض نور و حرارت نگهداری شده، خودداری کنید و در منزل آن را در جای خشک و خنک و تاریک قرار دهید. در ظرف را بلافاصله بعد از مصرف ببندید زیرا روغن زیتون به سرعت بو و مزه غذاهای مختلف را به خود می‌‌گیرد و در اثر تماس با اکسیژن هوا فاسد می‌شود.

نگهداری روغن زیتون خالص

ظروف سرامیکی یا پلاستیکی تیره بهتر از ظروف پلی‌اتیلنی شفاف هستند. در عین حال، این روغن را در شرایط مناسب می‌توان ۱۲۰ تا ۱۹۰ روز نگهداری کرد.

تست دو مرحله ای برای تعیین خلوص روغن زیتون خالص

دو تا چهار قاشق غذاخوری روغن زیتون را در شیشه مربا بریزید. در آن را محکم ببندید.
شیشه را به مدت ۲۴ ساعت در یخچال قرار دهید.
اگر روغن به حالت انجماد در بیاید چربی تکثیر نشده و روغن زیتون طبیعی است.

اگر روغن به صورت مایع باقی بماند، روغن چندگانه ی غیر اشباع است و روغن زیتون طبیعی نیست.


ما به شما خواندن این مقاله رو پیشنهاد می هیم :

روغن بنفشه و برطرف کننده لک صورت

آموزش ثبت نام کارت سوخت المثنی اینترنتی+ تصویری

ثبت نام کارت سوخت المثنی ثبت نام کارت سوخت المثنی اینترنتی زمان ثبت نام کارت سوخت ثبت نام کارت سوخت المثنی خودرو آموزش ثبت نام کارت سوخت ثبت نام کارت سوخت موتورسیکلت آخرین مهلت ثبت نام کارت سوخت مدت زمان ثبت نام کارت سوخت 

ثبت نام کارت سوخت شروع شد. شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران با انتشار اطلاعیه‌ای به مالکان خودرو و موتوسیکلت اعلام کرد ثبت نام کارت های سوخت المثنی از صبح روز دوشنبه 5 آذر 1397 آغاز می‌شود. در ادامه، شرایط و تمام جزئیات ثبت نام را مشاهده می‌کنید.

شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران با هدف جلوگیری از قاچاق بنزین و مدیریت بهینه‌سازی توزیع سوخت، طرح احیای کارت سوخت را بار دیگر مطرح کرد تا سهمیه بندی سوخت از سر گرفته شود و مالکان خودروها و موتورسیلکت با کارت سوخت ، بنزین دریافت کنند. این شرکت در اطلاعیه‌ای اعلام کرد متقاضیان کارت سوخت المثنی می‌توانند از ساعت 8 صبح روز دوشنبه 5 آذر 1397 به صورت الکترونیکی در سامانه خدمات دولت همراه به نشانی www.mob.gov.ir و اپلیکیشن خدمات دولت همراه، مراحل ثبت نام کارت سوخت را انجام دهند.

ثبت نام کارت سوخت هزینه‌ای ندارد

سیدعلی ادیانی، عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی عنوان کرد در همان سال‌های قبل هم نباید کارت سوخت حذف می‌شد و این اقدام خلاف قانون بود. حتی در آن زمان نیز مجلس با حذف کارت سوخت مخالفت کرده بود. به گفته ادیانی، با احیای کارت سوخت می‌توان از قاچاق سوخت جلوگیری کرد و در موضوع گرانی قیمت بنزین نیز دولت تصمیم‌گیرنده خواهد بود. وی تاکید کرد ثبت نام کارت سوخت المثنی برای مالکان وسایل نقلیه، هزینه‌ای را به همراه نخواهد داشت و کاملا رایگان است.

روش‌های ثبت نام کارت سوخت المثنی

در اطلاعیه‌ی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران آمده است:

به مالکان خودرو یا موتورسیکلت که کارت سوخت فعال در سامانه هوشمند دارند، تاکید می‌شود که اگر برای صدور کارت المثنی ثبت نام کنند، کارت اولیه آن‌ها باطل می‌شود. از این رو فقط کسانی که تاکنون کارت سوخت دریافت نکرده‌اند، برای ثبت نام کارت سوخت اقدام کنند.

روش اول:

هر فردی که مالک خودرو یا موتورسیکلت است و تاکنون کارت سوخت دریافت نکرده، می‌تواند با مراجعه به دفاتر پلیس 10+ و ارائه مدارک مورد نیاز، مراحل ثبت نام کارت سوخت را انجام دهد.

نکته یک: مالکان خودروهای عمومی دولتی اعم از سواری، وانت و موتورسیکلت و مالکان خودروهای قولنامه‌ای می‌توانند مانند روال قبلی با مراجعه به دفاتر پلیس 10+ ثبت نام کارت سوخت المثنی را انجام دهند.

نکته دو: مالکانی که خودروهای آن‌ها نو بوده و به تازگی پلاک جدید شده، با مراجعه به دفاتر پست می‌توانند کارت سوخت خود را دریافت کنند.

روش دوم: 

برای ثبت نام کارت سوخت المثنی می‌توانید به آدرس اینترنتی www.mob.gov.ir مراجعه کرده و از منوی آن گزینه درخواست کارت سوخت المثنی را انتخاب کنید. سپس اطلاعات خود را وارد کنید تا ثبت نام شما تکمیل شود. همان‌طور که گفته شد این سامانه از صبح روز 5 آذرماه 1397 در دسترس خواهد بود و ثبت نام در آن کاملا رایگان است.

روش سوم:

در این روش، مالکان خودرو می‌توانند اپلیکیشن خدمات دولت همراه را به صورت رایگان دریافت کرده و پس از نصب و ورود به آن، گزینه درخواست کارت سوخت المثنی را انتخاب کنند. شما می‌توانید برای دریافت این اپلیکیشن در نسخه‌های Android و IOS از سامانه خدمات همراه دولت (mob.gov.ir)، ایران اپس (iranapps.ir)، کافه بازار (cafebazaar.ir) و اپ استور (Appstore) استفاده کنید.

زمانبندی مراجعه به سامانه خدمات دولت همراه برای ثبت نام کارت سوخت

اطلاعات لازم برای ثبت نام کارت سوخت المثنی

  • شماره موبایلی که به نام مالک وسیله نقلیه باشد.
  • کد ملی و تاریخ تولد مالک وسیله نقلیه (با ثبت این اطلاعات، سایر اطلاعات شناسنامه‌ای به طور خودکار نمایش داده می‌شود.)
  • شماره سریال هشت رقمی مندرج در بارکد پشت کارت خودرو یا شماره VIN
  • انتخاب شماره 16 رقمی یکی از کارت های بانکی عضو شتاب که به صورت خودکار در پنجره ثبت اطلاعات این قسمت نمایش داده می‌شود (فقط شش رقم اول و چهار رقم آخر کارت نشان داده خواهد شد. مثلا: 2213******603799 )
  • پس از پایان کار و به اتمام رسیدن مراحل وارد کردن اطلاعات، سامانه الکترونیکی به صورت خودکار پیامی را به مالکان ارسال می‌کند که به نشانه تایید عملیات ثبت نام خواهد بود.
  • شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران در روزهای آینده مراحل فعال‌سازی و استفاده از کارت سوخت در جایگاه‌ها را از طریق پیامک و اطلاعیه اعلام می‌کند.

نکات مهم

1.‌ افرادی که مالک بیش از یک دستگاه خودرو یا موتورسیکلت بدون کارت سوخت هستند، می‌بایست مراحل ثبت نام را برای هر یک از وسایل نقلیه خود با شماره کارت بانکی دیگری تکرار کنند.

2. هر فردی که برای انجام مراحل ثبت نام کارت سوخت با مشکل مواجه شد، می‌تواند برای حل مشکل خود با شماره 09627 تماس بگیرد.

3.‌ آن دسته از مالکان خودرو یا موتورسیکلت که رمز کارت سوخت خود را فراموش کرده‌اند می‌توانند با استفاده از سامانه‌های الکترونیکی و اپلیکیشن‌های معرفی شده، رمز عبور خود را بازیابی کنند و نیازی به ثبت نام مجدد نخواهند داشت.